Wielu sprzedawców przed świętami Bożego Narodzenia uważa, że obniżka cen i uruchomienie reklam w Google Ads i na Facebooku z przyciągającymi banerami jest wystarczające. Jednak dla pozyskania większej liczby kupujących potrzeba czegoś więcej. Szybkość ładowania witryny, proces realizacji transakcji, profesjonalne opisy produktów. Na przygotowanie sklepu internetowego do corocznego szaleństwa zakupowego jeszcze nie jest za późno.
Jakie zmiany warto wprowadzić, aby nie przepalić budżetu? Na co warto zwrócić uwagę, aby potencjalny odwiedzający stał się klientem? Poznaj 3 proste rozwiązania, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż w okresie świątecznym.
1. Przetestuj szybkość swojego sklepu internetowego
Szybkość ładowania strony internetowej to podstawa, której nie warto ignorować. Witryna powinna ładować się nie dłużej niż 2 sekundy. Zbyt wolno ładujący się sklep może wystawić na próbę cierpliwość potencjalnych klientów. Według badań Google wynika, że jeżeli strona internetowa ładuje się dłużej niż 3 sekundy, dochodzi aż do 53 porzuceń. Taki potencjalny klient raczej już nie wraca. Sklep internetowy powinien być przygotowany na większy niż zwykle napływ osób, chcących zapoznać się z danym asortymentem. Dlatego tak ważne jest, aby zrobić wszystko celem zwiększenia ilości konwersji, a nie po wszystkim załamywać ręce przez wysokie współczynniki odrzuceń, czy awarię witryny.
Skorzystaj z darmowych rozwiązań
Dostępnych jest wiele bezpłatnych narzędzi, które umożliwiają samodzielnie przetestowanie strony internetowej pod kątem szybkości. Warto tu wymienić:
- PageSpeed Insights – Google Developers,
- Pingdom,
- GTMetrix.
W przypadku każdego wymienionego narzędzia wystarczy wprowadzić adres URL sklepu internetowego. Pozwoli to zupełnie za darmo uzyskać analizę szybkości i wychwycić krytyczne punkty. Narzędzia takie dają dostęp do gotowych wskazówek pod kątem optymalizacji witryny. Wdrożenie niektórych poprawek może wiązać się z koniecznością skorzystania z usług profesjonalisty.
Zmiana hostingu
Oczywiście, może zdarzyć się tak, że pomimo wprowadzenia zmian strona sklepu internetowego nadal ładuje się zbyt wolno. Wówczas warto poważnie rozważyć zmianę hostingu na bardziej wydajny i przede wszystkim szybszy. Przejście na inną platformę e-commerce także nie jest problemem, również w przypadku sklepów internetowych działających w modelu dropshipping. Owszem, każdy z nas boi się zmian. Jednak wiele firm oferuje szybką i bezpłatną migrację. Sklep internetowy można przenieść na inny hosting, czy platformę bez obaw o utratę ruchu i spadek pozycji w wynikach wyszukiwania. Taka zmiana to poważna decyzja, jednak może okazać się krokiem i inwestycją z gwarancją zwrotu.
2. Zatroszcz się opisy produktów
Osoby, które dokonują zakupów online w okresie świątecznym, cechuje pośpiech. Nikt nie ma czasu na czytanie długich opisów produktów, które nic nie wnoszą, czy po prostu są kopią treści z innych sklepów. Takie niestety są uroki wklejania opisów od producentów lub otrzymanych z hurtowni. To bardzo zniechęca potencjalnych klientów. Osoba, która trafia na daną kartę produktową, oczekuje konkretnych informacji bez lania wody.
Dobre treści to podstawa sukcesu
Opisy produktu muszą umożliwiać szybkie przeskanowanie tekstu wzrokiem. Klienci szukają określonego produktu. Ma on rozwiązać jakiś problem, czy posłużyć indywidualnym i sprecyzowanym potrzebom. Nie ma tu miejsca na lanie wody. Opisy z samymi parametrami technicznymi też nie spełnią swojego zadania. Twoim zadaniem jako sprzedawcy jest pomóc potencjalnemu klientowi podjąć odpowiednią decyzję zakupową. Dlatego tak istotne jest, aby opisy produktów uwydatniały najważniejsze cechy danego towaru. Klienci online nie mogą dotknąć, obejrzeć produktu. Dobry copywriter zadba o to, aby opisać produkty tak, by były tak namacalne, jak to tylko możliwe.
Opisy produktów w sklepie internetowym muszą być profesjonalne, wysokiej jakości i, co najważniejsze, unikalne. Okres przed Świętami to doskonały czas, aby krytycznym okiem spojrzeć na treści na swojej witrynie. Przegląd taki pozwoli też uruchomić skuteczny cross-selling, czyli łączenie produktów w jedną całość, co dodatkowo zwiększy wartość koszyka.
3. Przyjrzyj się procesowi realizacji transakcji
Okres przedświąteczny to ogromna presja. Klientom zależy na szybkiej finalizacji zakupu. Istnieje przecież realna obawa, że produkty zostaną wykupione. Dlatego kluczowe jest, aby ograniczyć proces realizacji transakcji do niezbędnego minimum. Internauci chcą szybko wyszukać najlepsze produkty i dokonać zakupu przed przejściem do kolejnego sklepu.
Jak można poprawić konwersję w sklepie internetowym?
Statystyki na temat porzuconych koszyków są przytłaczające. Warto więc poświęcić chwilę, aby zoptymalizować i uprościć proces realizacji transakcji. Nie potrzeba tu ogromnych zmian, aby proces zakupu był szybszy i mniej kłopotliwy. Co warto zrobić?
- Można wdrożyć zakupy jednym kliknięciem.
- Warto ograniczyć ilość informacji, które klienci muszą wypełnić w formularzu.
- Dobrze jest na ten czas zmniejszyć liczbę kroków, które kupujący muszą przejść, aby sfinalizować zakup.
- Strona koszyka powinna być responsywna i prosta w nawigacji.
Podsumowanie
Sklep internetowy do okresu przedświątecznego warto przygotować z wyprzedzeniem. Samo uruchomienie płatnych reklam to za mało, aby zachęcić do zakupów. Każda z powyższych zmian pozwoli zmniejszyć liczbę porzuceń koszyka i niezrealizowanych sprzedaży. Wprowadzone poprawki spr