Akademia Internetowego Przedsiębiorcy!

Promocja sklepu internetowego – podstawowe sposoby

Photo of author

Brakuje Ci pomysłów na efektywną i prostą promocję swojego sklepu internetowego? A może prowadzisz już jakieś kampanie i nie przynoszą one rezultatów? Zobacz, co możesz z tym zrobić. Poznaj nasze skuteczne sposoby promocji sklepu www i przyciągnij do niego tych, którzy są już zdecydowani, żeby od Ciebie kupować. 

Pozycjonowanie 

Sklep internetowy i pozycjonowanie zawsze powinny się ze sobą łączyć. Problem pojawia się wtedy, kiedy nie mamy odpowiednich środków i wiedzy, jak zbudować pozycję witryny w wyszukiwarce. Na szczęście wiele z działań pozycjonujących możesz wykonać sam. I wystarczy Ci do tego podstawowa wiedza. 

Zadbaj na początku o strukturę sklepu. Każda kategoria w witrynie powinna mieć swoją nazwę – krótką i przejrzystą – oraz odpowiednie miejsce w drzewku strony. Skonfiguruj również adresy tych podstron, ich nazwy oraz ścieżkę, która do nich prowadzi. A jeśli sam nie potrafisz tego zrobić, poproś o to osobę, która przygotowała Twoją stronę. Sam tylko ustal strukturę poszczególnych stron. Ten prosty krok ułatwi robotom Google wędrowanie po witrynie i jej indeksowanie. 

Drugi krok to słowa kluczowe i nagłówki. Jeśli Twój sklep internetowy jest podpięty pod Google Search Console lub Google Analytics, sprawdź, na jakie słowa kluczowe już się wyświetla. Skorzystaj również z narzędzia doboru fraz z kluczowych i uzupełnij nimi swoje treści na stronie. 

Słowa kluczowe, które pasują do Twojego sklepu uporządkuj tematycznie. Niektóre z nich lepiej sprawdzą się przy opisach kategorii, np. „kosmetyki do ciała”, inne do szczegółowych opisów produktów, np. „olejek do opalania 30 SPF”, a jeszcze inne do wpisów blogowych, np. „jak wybierać kosmetyki naturalne”. Frazy kluczowe podobne tematycznie powinny mieścić się na jednej podstronie – w tytule strony, nagłówkach, opisie meta oraz samej treści. 

Dodatkowo łatwo możesz zadbać o podstawowe linkowanie. Odnośniki możesz umieszczać w opisach kategorii oraz wpisach blogowych. Linkuj z kategorii głównej do bardziej szczegółowych czy do podstron z produktami. Podobnie twórz odnośniki z wpisów blogowych. Jednocześnie pamiętaj, aby linkować tylko w obrębie danej tematyki/kategorii w Twoim sklepie internetowym. 

Kampanie płatne

Wielu właścicieli sklepów internetowych uważa, że one nie działają. Jednak to nie sama kampania płatna jest problemem. Sklep internetowy musi być dostosowany do promocji, trzeba także odpowiednio przygotować samą kampanię. W przeciwnym razie przepalisz swój budżet marketingowy i nie zyskasz praktycznie żadnego klienta. 

Na początek słowa kluczowe. Wybieraj te stricte sprzedażowe, jednocześnie dopasowane do Twoich podstron w witrynie. Możesz stworzyć kampanię produktową wraz ze zdjęciami, opisami i cenami poszczególnych produktów. Potrzebny Ci będzie więc uporządkowany feed produktowy. Frazy kluczowe muszą mieścić się nie tylko w treści reklamy, ale również na samej stronie – dlatego tak ważna jest jej optymalizacja pod SEO. Drugim krokiem jest odpowiednie ustalenie budżetu oraz Twojej grupy docelowej. 

Blog firmowy

Prosty i niezwykle skuteczny sposób na zdobycie klientów i przede wszystkim zbudowanie silnego, znanego wizerunku marki. Ale pewnie zauważyłeś, że blog blogowi nie równy. Niektóre z nich praktycznie wcale nie zostają zauważone, inne cieszą się ogromną popularnością. Wynika to z trzech aspektów:

  • pozycjonowania każdego wpisu pod słowa kluczowe z długiego ogona;
  • dopasowania treści pod gust i potrzeby czytelników;
  • atrakcyjności tekstów i sposobu ich przekazywania. 

Lepszy efekt końcowy uzyskasz tworząc wpisy na tematy, na których się znasz oraz te, o których konkurencja jeszcze nie zdążyła wspomnieć. Wybierając tematykę, warto pomóc sobie profesjonalnymi narzędziami, aby wybierać frazy z niską konkurencyjnością i dużą szansą na wysokie miejsca w Google. 

Newslettery

Sklep internetowy bez newslettera może istnieć. Jego posiadanie nie pozwoli Ci przyciągać nowych klientów, ale możesz zbudować lojalność u dotychczasowych. Zdecyduj się na niego jednak tylko wtedy, kiedy masz czas i pomysł na to, jak go prowadzić. Newsletter mailowy oraz SMS to nie narzędzie do stałej promocji marki i wysyłania kuponów, ale także informowania o nowych produktach czy wpisach blogowych. Wymaga wyczucia i delikatności, zwłaszcza gdy mówimy o wiadomościach SMS-owych. 

Konieczne jest też zebranie sporej grupy subskrybentów, dlatego ta forma sprawdzi się najlepiej dla sklepów, które mają już spore grono klientów. To tanie i skuteczne narzędzie. 

Social media

Prowadzenie konta firmowego na Facebooku czy Instagramie potrafi w krótkim czasie przyciągnąć odbiorców na bloga i do sklepu. To też idealne miejsce na organizację konkursów oraz lepsze poznanie swojej grupy docelowej. Warto też tutaj wspomnieć o influencer marketing. Influencerzy mają coraz większy wpływ na kupno produktów od marek, dobrze jest to wykorzystać. 

Polecamy wybrać 1-2 kanały w social mediach i prowadzić je regularnie. Możesz też pokusić się o płatne reklamy w tym kanale. 

Opinie klientów

I na koniec, rzecz w zasadzie oczywista – opinie klientów. Im jest ich więcej i są wysokiej jakości, tym większe szanse na poszerzanie zasięgów i wzrost sprzedaży.

Załóż więc wizytówkę Google Moja Firma, a także pozwól swoim klientom zostawiać komentarze bezpośrednio na stronie produktowej. Aby ich do tego zachęcić, możesz organizować konkursy z kuponami rabatowymi lub też do każdego zamówienia dołączać prośbę o pozostawienie opinii. To naprawdę działa!