Akademia Internetowego Przedsiębiorcy!

Jak znaleźć się na szczycie listy wyszukiwań w Google?

Photo of author

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się jak znaleźć się na szczycie listy wyszukiwań w Google? Czy kampania Google Ads jest lepsza niż pozycjonowanie? Jak pozycjonować stronę, aby znaleźć się w Top10? Po przeczytaniu artykułu będziesz wiedział jak wygląda skuteczne pozycjonowanie, a także jak zrobić kampanię Google Ads.

Lista wyszukiwań dzieli się na dwie części, z czego na jej szczycie znajdują się reklamy, które i my możemy zrobić. Jest to nic innego jak kampania Google Ads, którą stosuje wiele firm, gdyż pozwala naszej stronie znaleźć się na samym szczycie listy wyszukiwania. Pod reklamami znajdują się organiczne wyniki wyszukiwań, na które możemy wpłynąć stosując działania pozycjonerskie. Obie opcje są skutecznym sposobem pozyskiwania klientów, a w wyborze powinniśmy się kierować przede wszystkim dostępnym budżetem. 

Na początku warto zaznaczyć, że obie opcje spełniają swoje zadanie, jakim jest przyciągnięcie klientów. Jednak dużo zależy od budżetu, który możemy przeznaczyć na działania marketingowe. Kampania Google Ads to płatna reklama i ponosimy jej koszty kiedy ktoś kliknie w link do naszej strony, niezależnie od tego czy osoba ta skorzysta z naszych usług. W niektórych branżach ceny za poszczególne frazy kluczowe sięgają kilkunastu bądź kilkudziesięciu złotych za kliknięcie. Zatem nie zawsze będzie to opłacalny dla nas biznes, a zwłaszcza jeśli mamy małą marżę. Z kolei pozycjonowanie z powodzeniem możemy wykonać samodzielnie, jeśli poświęcimy czas na naukę podstaw SEO marketingu. W ten sposób zwiększymy widoczność naszej strony w Google bez ponoszenia kosztów, co jest ważne dla początkujących przedsiębiorców. Jednak pozycjonowanie daje nam pozycję w organicznych wynikach wyszukiwań, czyli pod reklamami. Zatem konkurencja, która zdecyduje się na reklamę z Google będzie nad nami.

Jak zrobić kampanię Google Ads?

Kampania Google Ads jest prosta do zrobienia i pomaga nam osiągać wyznaczone cele. Cały proces jest stosunkowo prosty, a Google przeprowadza nas przez każdy krok, co ułatwia sprawę. Najważniejszy jest wybór typu reklamy i budżetu jakim dysponujemy, gdyż od tego zależy skuteczność naszej kampanii reklamowej. Możemy reklamować się w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu znajdziemy się nad firmami stosującymi pozycjonowanie. Jednak mamy do wyboru wiele innych opcji takich jak reklamy banerowe, które będą umieszczane na dobranych tematycznie stronach. Mamy również możliwość zrobienia reklamy w formie filmiku na youtube, jednak wybór formy zależy głównie od naszej grupy docelowej. Średnio na kampanię będziemy musieli wydać od kilkuset do około tysiąca złotych, oczywiście dużo zależy od wybranych słów kluczowych.

Kampania Google Ads ma tą przewagę nad pozycjonowaniem, że może mieć one różne formy. I tak dla firmy zajmującej się sprzedażą elektroniki, najlepsze będą reklamy banerowe bądź te na youtube. Youtube jest oglądany głównie przez dzieci, młodzież i młodych dorosłych, dlatego taka forma reklamy będzie lepsza kiedy naszą grupą docelową są właśnie młodzi ludzie. Reklama w sieci wyszukiwania sprawdza się niezależnie od grupy docelowej, gdyż wszyscy korzystamy z Google. Zrealizowanie kampanii Google nie jest trudne, dlatego też nie ma konieczności zlecania tego zadania firmom zewnętrznym, gdyż wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Narzędzia, które udostępnia nam Google pozwalają na śledzenie skuteczności kampanii, co pozwala na wprowadzanie ewentualnych zmian.

Jak pozycjonować stronę samodzielnie? 

Pozycjonowanie strony nie jest trudne, ale wymaga sporej ilości czasu, który będziemy musieli poświęcić zarówno na zdobycie potrzebnej wiedzy, jak i same działania pozycjonerskie. Dlatego też wielu przedsiębiorców decyduje się zlecić pozycjonowanie agencji SEO bądź freelancerowi, jednak jako początkujący nie zawsze mamy dostępny budżet. Profesjonalne pozycjonowanie może kosztować od kilkuset do około tysiąca złotych miesięcznie, a na efekty będziemy musieli poczekać kilka miesięcy. Wiąże się to z poniesieniem kosztów, na które nie zawsze możemy sobie pozwolić rozpoczynając prowadzenie własnej firmy. Cały proces zaczynamy od naszej własnej strony, gdyż musimy uzupełnić ją wysokiej jakości treściami, które będą zawierać frazy kluczowe. Następnie konieczne będzie uzupełnienie metadanych i poprawa płynności działania strony na różnych urządzeniach. Warto zwrócić uwagę na to, żeby reklamy nie zasłaniały treści, co często spotykane jest w przypadku urządzeń mobilnych. Przydaje się również formatowanie plików zamieszczanych na stronie, takich jak zdjęcia czy filmy, gdyż mogą one nadmiernie obciążać stronę.

Kiedy nasza strona jest już gotowa zajmujemy się działaniami poza nią. Wiele osób błędnie skupia się jedynie na link buildingu, co negatywnie wpływa na pozycję w Google. Podstawą jest odpowiednio przygotowana strona zgodna z zasadami SEO, a dopiero po tym możemy zabierać się na linkowanie. Linki należy umieszczać na dobrej jakości serwisach, które powinny być powiązane tematycznie z naszą stroną. Algorytmy Google biorą pod uwagę jakość linków, a dopiero potem ich ilość, z czego nie każdy zdaje sobie sprawę. Warto stworzyć kilka blogów i stron zapleczowych, na których będziemy umieszczać wysokiej jakości artykuły z linkami prowadzącymi do naszej strony. Takie zaplecze pod SEO zagwarantuje nam wysoką i stabilną pozycję, jeśli regularnie będziemy je rozwijać.