Akademia Internetowego Przedsiębiorcy!

Jak stworzyć dochodowy start-up w 2022 roku?

Photo of author

Każdy początkujący biznesmen lub bizneswoman słyszał niezliczone historie o skromnych początkach. Począwszy od wielomilionowej obecnie firmy technologicznej Apple, która powstała w garażu absolwenta college’u, po Harlanda Sandersa, który rozpoczął działalność pod nazwą Kentucky Fried Chicken (KFC) na postoju przy drodze. Ale bez względu na to, jak skromne są początki, podstawy tworzenia udanego start-upu pozostają takie same.

Jeśli jesteś gotowy, by dołączyć do szacowanej na kilka milionów liczby osób samozatrudnionych, powinieneś być przygotowany na pełen wyzwań (a zarazem satysfakcjonujący) czas, w którym ustalisz docelową grupę docelową, dowiesz się, kim jest Twoja konkurencja, poznasz opcje finansowania, nauczysz się zbioru nowych umiejętności i wiele więcej.

Znalezienie się na nogach może być na początku nerwowe. Mimo to, dla tych, którzy poważnie myślą o rozstaniu swoim własnym szefem, przygotowaliśmy ten krótki przewodnik, aby uzbroić przedsiębiorców w kilka uwag i wskazówek dotyczących rozpoczęcia działalności gospodarczej przed podjęciem decyzji.

Napisz biznesplan

Pisanie biznesplanu może być zniechęcające, jeśli nigdy wcześniej go nie pisałeś, ale w najprostszych słowach chodzi o to, aby przenieść na papier wszystkie pomysły, które masz w głowie. Powinien on zaczynać się od podsumowania działalności, tego, jakie usługi/produkty zamierzasz świadczyć, jakie masz cele krótko- i długoterminowe oraz jak zamierzasz je osiągnąć.

Uzyskanie tych informacji w formie papierowej jest niezbędne, ponieważ będzie służyć jako mapa drogowa w kierunku sukcesu, dzięki czemu można stale odnosić się do niego i zapewnić, że jesteś na dobrej drodze. Bez tego o wiele trudniej jest określić, które obszary działalności wymagają poprawy, a którym można poświęcić mniej czasu.

Należy pamiętać, że żaden pierwszy projekt niczego nie jest doskonały i nie ma powodu, dla którego nie można dostosować planu w późniejszym czasie. W miarę upływu czasu jest bardziej prawdopodobne, że trzeba będzie wprowadzić zmiany do biznesplanu, aby odzwierciedlić rozwój firmy i sposób, w jaki planujesz radzić sobie z tymi zmianami – zdolność adaptacji, która odróżnia obiecujące start-upy od tych złych.

Zacznij wprowadzać markę na rynek

Marketing jest jednym z podstawowych narzędzi sukcesu w biznesie, ponieważ uświadamia konsumentom istnienie Twoich produktów lub usług, przyciąga ich i pomaga podjąć decyzję, czy chcą dokonać zakupu, czy nie.  Aby zapewnić sukces, należy wdrożyć mieszankę tradycyjnych i cyfrowych strategii marketingowych, od tworzenia strawnych, regularnych treści do reklamy internetowej.

Ta ostatnia strategia jest kluczowa w dzisiejszym świecie biznesu, ponieważ coraz więcej konsumentów zwraca się do swoich telefonów, tabletów, laptopów i innych inteligentnych urządzeń do zakupu produktów lub usług, co oznacza, że firmy musiały przenieść swoją działalność online, aby sprostać temu zapotrzebowaniu. Jednym ze sposobów, w jaki firmy to osiągnęły, jest stworzenie strony internetowej, która może pomóc im osiągnąć różne strategie marketingu cyfrowego dla rozwoju biznesu.

Oprócz korzyści dla możliwości marketingowych, posiadanie strony internetowej firmy może pochwalić się wieloma innymi korzyściami, takimi jak poprawa wiarygodności, tworzenie świadomości marki, generowanie leadów, zwiększenie sprzedaży, poprawa doświadczenia klienta, przyciąganie ruchu organicznego i wiele innych. Natomiast brak strony internetowej lub źle zaprojektowana może mieć odwrotny skutek.

Upewnij się, że Twój start-up nie padnie ofiarą tego zjawiska, tworząc stronę internetową tak szybko, jak to możliwe, aby rozpocząć stosowanie cyfrowych strategii marketingowych, które pomogą Twojej firmie rozwijać się i ostatecznie odnieść większy sukces. W zależności od umiejętności Twojego zespołu, możesz zdecydować się na zajęcie się tym we własnym zakresie lub rozważyć zlecenie usług agencji projektowania stron internetowych.

Networking jest ważny

Wbrew powszechnemu przekonaniu, nawiązywanie kontaktów nie jest czymś, co robi się po rozpoczęciu działalności. Networking jest niezbędny zarówno dla firm o ugruntowanej pozycji, jak i dla tych dopiero rozpoczynających działalność, ponieważ wielu przedsiębiorców odniosło pierwsze sukcesy dzięki znajomościom zdobytym na imprezach networkingowych, co pomogło zmniejszyć ryzyko porażki.

Jako właściciel firmy możesz czerpać wiele korzyści, ćwicząc i doskonaląc swoje umiejętności nawiązywania kontaktów oraz uczestnicząc w jak największej liczbie wydarzeń, które jeśli nie teraz, to w przyszłości zaprocentują. Niektóre z głównych korzyści z uczestnictwa w wydarzeniach networkingowych są następujące:

  • Odkrywanie nowych biznesów i poleceń.
  • Zdobądź cenny wgląd i informacje zwrotne od podobnie myślących profesjonalistów.
  • Poprawia swoje umiejętności komunikacyjne.
  • Znajdź wsparcie dla swojego start-upu z mentorami.
  • Otwiera twój biznes na możliwości partnerstwa.
  • Daje ci większą dźwignię z inwestorami i wiele więcej!


Równowaga jest potrzebna

Kiedy zaczynasz nowy biznes, może on szybko stać się wszystkim, o czym możesz myśleć i mówić. Chociaż inwestowanie jak najwięcej czasu w swój start-up jest niezbędne, chcesz uniknąć przejęcia całego życia; w przeciwnym razie będzie to miało wpływ na twoje życie osobiste i zawodowe. Oderwanie się od biznesu może wydawać się wyzwaniem, ale możesz i powinieneś to zrobić.

Upewnij się, że zachowujesz zdrową równowagę między pracą a życiem prywatnym, dotrzymując terminów, a jednocześnie znajdując czas dla rodziny, przyjaciół i innych zajęć rekreacyjnych, traktując priorytetowo sen, stosując zdrową dietę i nie przynosząc stresu związanego z pracą do domu.

Chociaż czasami rozumiemy, że może to być trudne, ważne jest, abyś starał się jak najlepiej zachować zdrową równowagę, aby uniknąć wypalenia zawodowego i poważniejszych problemów, które się z nim wiążą.

Wyprzedzaj innych

Aby Twój start-up odniósł sukces, konieczne jest zwracanie uwagi na najnowsze trendy biznesowe. Widzieliśmy zbyt wiele firm, które upadły, ponieważ nie udało im się wyprzedzić czasów i konkurencji. Upewnij się więc, że nie stanie się to z Twoim start-upem, zwracając uwagę na konkurencję i trendy w Twojej dziedzinie. Pamiętaj, że nie musisz wdrażać każdego ruchu do swojego biznesu, ale bycie świadomym i otwartym na nie jest kluczowe.