Akademia Internetowego Przedsiębiorcy!

Jak na portalach społecznościowych poznawać partnerów biznesowych?

Photo of author

Media społecznościowe mogą służyć nie tylko do promocji marki czy kwestii rozrywkowych, ale mogą pomagać również pozyskiwać nam partnerów biznesowych. W social mediach znajdziemy wiele osób o takiej charakterystyce i będziemy mogli stosunkowo łatwo nawiązać z nimi kontakt. W tym tekście staramy się udowodnić, iż media społecznościowe, mogą być doskonałym miejscem na pozyskiwanie partnerów biznesowych. Najważniejsze informacje, inspiracje i propozycje metod pozyskiwania partnerów dla naszego biznesu poniżej.

Grupy tematyczne

Pierwszym miejscem w którym można znaleźć partnerów biznesowych w social media są grupy tematyczne. Gruby takie to miejsca, które gromadzą osoby zainteresowane daną tematyką. Najpopularniejszymi są te na Facebooku, gdyż mogą przebywać tam osoby zainteresowane tworzeniem lub rozwijaniem biznesów. Zaletą grup tematycznych jest w ich otwartość. Dzięki niej możemy dyskutować na wiele różnych tematów, a także wymienić swoje opinie z innymi osobami. Sporym plusem jest też duża ilość osób przewijających się na tego typu grupach i duża ilość różnorodnych ogłoszeń. Dzięki dużej liczbie użytkowników możemy bardzo prosto odnaleźć osoby, które również poszukują osób chcących kooperować czy prowadzić różne biznesy.

Oprócz grup stricte biznesowych możemy również także uczestniczyć w grupach tematycznych. Choć nie będą one skupiały się głównie na biznesie, na nich również znajdziemy osoby zainteresowane daną branżą czy tematyką, które będą chciały tworzyć biznes. Propozycja taka aby być dobrze odebrana wymaga profesjonalnego przedstawienia jej na grupie.

Jeśli chcemy dodawać posty tematyczne o biznesie na grupach w social mediach, przede wszystkim powinny być one wiarygodne. Na ten elementy powinniśmy zwrócić również szczególną uwagę odniesieniu do nas samych. Ogłoszenia powinny być zatem poprawne i bezpłatne, a także pisane z sensem i mieć estetyczną formą. Nasz profil również nie powinien zawierać kontrowersyjnych treści czy prywatnych opinii, które mogą być źle odebrane. Biorąc udział w życiu grup tematycznych w social mediach należy pamiętać, iż z pewnością zostaniemy dokładne prześwietleni przez potencjalnych partnerów biznesowych, którzy zainteresują się naszym ogłoszeniem. Zasad ta działa również w drugą stronę i odpowiadając na post innych użytkowników, warto sprawdzić kim tak właściwie są i czy ich profile są wiarygodne np. prowadzone od dłuższego czasu.

Porada: Nawiązując jakąkolwiek znajomość biznesową w social mediach zawsze należy podchodzić do niej z rezerwą. Nigdy nie powinniśmy bazować na ustaleniach ustnych, a całą współpracę powinniśmy regulować pisemnie. Powinniśmy również dokładnie sprawdzić danego współpracownika, a także zasięgnąć opinii prawnej.

Samodzielne poszukiwanie potencjalnych partnerów

Ciekawym i jakościowym pomysłem na pozyskiwanie partnerów biznesowych w mediach społecznościowych jest samodzielne ich odszukiwanie. Na portalach różnego typu możemy po prostu wyszukiwać osoby, które potencjalnie, mogą nimi zostać. Mogą być to osoby zajmujące się daną tematyką lub posiadające fundusze. Ich odszukiwanie będzie wymagało poświęcenia pewnej ilości czasu, ale dzięki temu możemy dotrzeć do wielu interesujących osób. Nasze wiadomości do nich nie powinny być jednak masowo wysyłanym spamem, a spersonalizowanymi i budzącymi wiarygodność wiadomościami. Nawet jeśli dana osoba, którą znajdziemy w social mediach nie skorzysta z naszej oferty po krótkiej rozmowie zapewne będzie mogła pokierować nas do osób zajmujących się działalnością biznesową. Warto zatem samodzielnie odszukiwać osoby związane z danymi kategoriami i próbować nawiązywać z nimi kontakt.

Reklama

Jednym z najoryginalniejszych i najciekawszych sposobów na pozyskiwanie partnerów biznesowych w mediach społecznościowych jest reklama. Jako, iż możemy reklamować produkty, warto również wykorzystać taką strategię poszukując współpracowników biznesowych. Reklamy możemy zamieszczać w mediach społecznościowych w różny sposób. Przede wszystkim możemy dodawać posty na grupach tematycznych lub wykupywać płatne banery i reklamy np. przypięte posty. Możemy również skorzystać z wewnętrznych wbudowanych systemów reklamowych pozwalających reklamować się użytkownikom danego portalu. Będzie to np. Facebook Ads, system reklamowy Twittera lub LinkedIn. Reklama naszej propozycji biznesowej może mieć różną formę, ale najważniejsze jest jej odpowiednie targetowanie związane z daną tematyką.

Prowadzenie profilu tematycznego

Kolejnym sposobem, w jaki możemy pozyskiwać partnerów biznesowych dla naszej marki jest prowadzenie ciekawego profilu tematycznego. Prowadzenie takiego profilu z pewnością przykuje uwagę wielu odbiorców, a w tym także i osób związanych z biznesem działających w danej branży. Prowadząc taki profil, warto kreować go na profesjonalny a także opiniotwórczy. W ten sposób będziemy przyciągali osoby zajmujące się profesjonalnie biznesem i będziemy mogli nawiązywać z nimi kontakty biznesowe. Na swoim profilu możemy publikować nie tylko wiedzę tematyczną, ale także oferty biznesowe czy oferty naszej firmy.

Istnieje wiele różnych sposobów na prowadzenie profili w mediach społecznościowych, ale chcąc prowadzić te o charakterze biznesowym przede wszystkim powinniśmy pamiętać o ich jakości. Warto również akcentować regularnie iż poszukujemy partnerów biznesowych lub przedstawiać nawet konkretne propozycje współpracy

Na naszym profilu powinniśmy jak najdokładniej opisać naszą markę, a także jej profil czy osiągnięcia i rekomendacje. Te ostatnie, mogą stanowić sporą zachętę dla osób, które będą chciały z nami współpracować biznesowo.

Podsumowanie

Media społecznościowe są bardzo dobrym miejscem na pozyskiwanie partnerów biznesowych, gdyż przebywają oni w social mediach niezwykle licznie. Poszukując partnerów biznesowych w sieci należy robić to w jakościowy sposób, a także działać na jak najszerszą skalę zgodnie z zasadami danego portalu społecznościowego. Zawsze również należy zweryfikować osoby chcące z nami współpracować i zabezpieczać się prawnie jak tylko jest to możliwe.